em-lulanssimsblogg

Direktlänk till inlägg 25 juni 2014

Marcus Jansson - Del 2

Av Em och Lulan - 25 juni 2014 16:38

Så! Ett till inlägg om Marcus, jag börjar gilla honom alltså! Tidigare idag så ville jag spela sims, men så kom jag på att jag måste nog spela på Marcus i sånna fall... Jag hade ingen lust alls, men när jag väl börja så var det kul! Hoppas det humöret fortsätter.

Men i alla fall, Marcus Jansson:

Han flörtade och flörtades ju mycket som ni nog förstått vid det här laget... Med alla sortes tjejer, tydligen i alla sorters åldrar... Men när jag gick in på honom idag så såg jag en snygg tjej som han tydligen hade flörtat med för länge sedan, så jag bestämde mig för att hitta hennes hus!

Jag hittade henne på kartan över vänners hus och jag fick Marcus att "jogga extremt!" dit, men då hade hon (Nancy Markövertag) precis gått... -.-  Så han gick över vägen som han är och hälsade på ännu en rik familj, familjen Alto, eftersom han ändå var där o skulle göra något innan han började jobba om ungefär 3 timmar.

(Bild från Nancys hus på familjen Altos hus) (och en zombie såklart...)

Vita Alto, mamma till Holly Alto (hon på bilden) är ond och gillar inte Marcus... Vita öppnade dörren och han hälsade och gick direkt in för att hälsa på Holly som stod innanför och stretchade. (så söta, båda har träningskläder!)

Holly Alto och Marcus kom bra överrens och blev snabbt bästa vänner. Men det verkar inte som att Holly tycker allt står rätt till...

Marcus ser inte heller särskillt lugn ut...

Sen verkade båda nöjda, haha.

Sedan var det dags att jobba för Marcus, han jobbar sent och hinner inte göra mycket på mornarna, ett undantag var dock tidigare idag när han joggade till Holly Alto.

När han kom hem och hade duchat och ätit så ringde Holly, klockan var kanske 6 på morgonen eller något. Holly ville småprata, men det ville inte han, han var påväg att svimma av trötthet så han gick och la sig och sov.

Morgonen därpå (alltså när han sovit i ett par timmar) så ringde han tillbaka och småpratade, men när de pratat klart så kom han på att det var en ledig dag (fredag) (Han har ledigt fredagar och söndagar) så han ringde tillbaks och bjöd över henne, gissa vad hon svara?

Hon svarade såklart ja och saker gick snabbt när hon kom... Och NEJ herr zombie, de odlar inte... inte frön i alla fall...

De hade det trevligt, alla fyra...

Meen så ringde det...

Holly verkade inte särskillt glad, fast det blev inte Marcus heller när han märkte att det var någon som ville beställa mat och om jag inte minns fel så var det hon där gamla tanten från förra inlägget igen tror jag att jag fick reda på denna gången... *suck* Marcus valde såklart ett stort fett NEJ TACK! Han hade en ny karriär nu, och en tjej över på besök, hehe.

Och ja... zombierna har inte gått än, det kom bara en till. Den ena verkar upprörd över att Marcus svarade i telefon istället för att umgås med Holly. Den andra verkar tycka att det är drama pågång... Alltså dessa zombies -.- De tror det är någon slags bio de är på, NEJ det är Marcus sovrum din ektoplasmapåverkade zombiehjärna!

Han stängde av telefonen och gick efter Holly som (som tur är) inte hade gått. Utan hon hade bara gått in i vardagsrummet. De satt på soffan en stund och sedan avslutade han "dejten" (det var inte direkt menat som en dejt men ja... enligt dem var det de.) 

Han kände sig nöjd och kollade in sig själv, haha.

Sedan gick han och la sig och sov, det var sent.


Nästa dag (lördag) gick han till jobbet som vanlig. Och kom hem sent som vanligt:

Han tränade (också som vanligt) och sedan gick han och duschade. När han kom ut ur duschen så fick han samtal om att de ville ha honom som dörrvakt på bion i stan, han skulle skydda stället med sina muskler sa dem, han blev generad men samtidigt exalterad och tog jobbet och stack direkt.

Han kom fram och gick in och vaktade en stor del av natten. (och ja, det är fullmåne)


Det var del 2 då, gillar ni det fortfarande? Det gör jag måste jag säga, men det är ju vad ni tycker så räknas. Annars spelar jag ju det själv om ni absolut inte gillar den. Kommentera!

Hans liv är väldigt mycket just nu, jag tycker i alla fall det är spännande   


Hoppas ni gillade det, så ses vi i nästa inlägg! //Lulan  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em och Lulan - 29 november 2014 13:09

Klicka på bilden för att komma till sidan du laddar ner ifrån :) ...

Av Em och Lulan - 7 oktober 2014 18:16


  Klicka på bilden för att komma till nedladdnings sidan :3 ...

Av Em och Lulan - 5 oktober 2014 14:00

    Jag vet inte om ni vill läsa om the sims 4 eller 3 så jag (em) kommer skriva lite om båda ;) Ni som har sims 4 har kanske sett den senaste uppdateringen? Ja? Nej? I villket fall så finns det numera spöken! Har du sims 4 och inte uppdater...

Av Em och Lulan - 4 september 2014 13:45


  Idag släpptes the sims 4! ska ni köpa det? Vad tycker ni? ...

Av Em och Lulan - 18 augusti 2014 16:04


Ojdå! det har visst ståt still här i sommar! Sorry! Jag har gjort annat oc har varken hunnit eller kommit ihåg bloggen! Och jag tror att det är ungefär samma för lulan. Förlåt igen DX jag hoppas och tfor att det kommer bli bättre nu när skolan börjar...

Välkommen!

Halloj! Välkommen till våran blogg!

Vi två som driver den här bloggen heter Emely och Julia, men ni kan kalla oss Em och Lulan

  

Vi är 13 och 14 år och bor i Göteborg.

 

Hoppas du gillar bloggen!

Lämna gärna en kommentar och fråga!

Byebye  

Fråga oss

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Vi undersöker...


Ovido - Quiz & Flashcards